Youtube-sztárok

Úgy tűnik, egy egészen új és egyedi hivatással van dolga a világnak, új fogalmakkal, új technológiával és új üzenetekkel. Egyre többen vannak ugyanis, akik úgy döntenek, közlési kényszerüket és/vagy egészséges exhibicionizmusukat, szórakoztató hobbijukat összekötve a haszonszerzéssel, a Youtube segítségével keresik meg a kenyerüket (vagy legalábbis egy részét). Ők azok, akik szándékosan a népszerűségük növelésére hoznak létre ún. channeleket, s töltenek fel minél szórakoztatóbb és érdekesebb, saját készítésű videókat. Legnagyobb céljuk, hogy a csillagos égig bővítsék subscribe-olóiknak és videóik megtekintőinek táborát, miközben a föltöltött tartalmak mellett elhelyezett bannereken és online bazárjaikon keresztül csordogál be a pénz. E blog célja, hogy némi vizsgálat alá vesse ezen személyeket és műveiket, amelyekkel hozzátesznek a világhoz... vagy épp elvesznek belőle. Kinek melyik Youtube-vlogger a kedvence?

Friss topikok

Linkblog

Ray William Johnson - I approve this message!

2010.04.29. 20:11 | Caballo | Szólj hozzá!

Címkék: amerika vicces ötletes ray william johnson equals three

Őszintén megmondom, ő az első, akit megismertem e szorgos vloggerek széles táborából. Ray egy nagyszájú amerikai srác, aki kitalált egy tematikus vlogcsatornát, és elnevezte =3 -nak, azaz Equals Three-nek. Videóinak lényege, hogy hetente kétszer - most épp hétfőnként és csütörtökönként - feldolgoz három rövid filmanyagot, amelyeket többnyire a Youtube aktuálisan legnépszerűbb ( = legmagasabb nézettségű) darabjai közül választ ki. Ezek az esetek 90%-ában amatőr videók, amelyeket hétköznapi civilek tettek közzé, és olyan eseteket mutatnak be, mint a srác, aki hatalmasat zúgott a motorral, a kislány, akit megkergetett egy strucc, a tinicsaj, aki magabiztosan üvölti a fülsértően rossz Lady Gaga-feldolgozását, vagy a bácsi, aki még mindig húszévesnek érzi magát... A maradék 10% olyan darabokat tesz, amelyeket például TV-híradókból vagy sportközvetítésekből vesz ki. Ezek azok a "hú de durva, és ezt emberek tömegei látták főműsoridőben!" - esetek, mint például amikor a híradóbemondó háta mögötti kollega jól láthatóan pornót nézeget a monitorján, vagy amikor a focistának egy baleset során gyakorlatilag leszakad a lábfeje. Au...

Ray nagyon ügyesen kigondolta a vlog saját arculatát, egyéni stílust alkotott neki, amelyhez hűen ragaszkodik. Nemcsak az Equals three kiírás frappáns megjelenését (majd kicsúszását a képről) alkotta sajátkezűleg, de állandóan elhangzó mondatokat is kitalált magának, amelyeket a videó elején és végén elmond. "What's happening, forum?" - így kezdi minden alkalommal.

A videókat, amelyeket bemutat, általában erős szarkazmussal és iróniával kezeli - ebbe beleértendő az ÖNirónia is. Már jóideje űz abból sportot, hogy saját poénjainak esetlenségén, "cikisségén" lovagol - véleményem szerint ezzel próbálja eloszlatni azt a hitet, hogy önmagát valamiféle különleges tudású személynek gondolná, aki mindenről megmondja a frankót. Ezt támasztja alá vlogjának bemutatkozó szövege is: "I'm just a regular guy with an entertaining hobby."

Nagyon furfangosan kitalálta azt is, hogyan ösztönözze interaktivitásra a Youtube-felhasználókat: minden "adásának" végén feltesz egy ún. "comment question of the day"-t, azaz napi kérdést, amelyet a kommentelők javaslatai közül választ ki. Ezt a napi kérdést szintén egy rövid videó formájában kell neki elküldeni (azaz föltölteni és video response-ként megjelölni), amelyen nem kell mást tenned, mint szépen belemondanod a kamerába kiötölt kérdésedet. A comment question bármi lehet. BÁRMI. Így aztán a lehetőségek korlátlanok: volt már olyan kérdés is, hogy "Milyen munkát végeznél legszívesebben?", de olyan is, hogy: "Mi történt?", meg olyan is, hogy "Hova rejtenél egy hullát?"

Videói legeslegvégén pedig a legutóbbi comment question-re írt válaszokból szemezgetett néhány darabot tesz közzé, haverjaival írt elitkulturális popszámuk (Doin' Your Mom) zenei aláfestésével.

A videók átlagosan 4 percesek. Véleményem szerint ez tökéletes időtartam, amely pont elég "megröhögtető" információt szolgáltat, de nem annyit, hogy rá lehessen unni Ray videóira, és ne lennénk kíváncsiak a következő darabra.

Miután Ray megszerezte az egészséges mértékű népszerűséget, elhatározta, hogy készít egy másik vlog channelt, melyre átlagos, hétköznapi videóit tölti föl: elmegy kávézni, focizik, rokonokat látogat... persze mindezek közben igyekszik vicces és szórakoztató dolgokat mondani és tenni. Nos, akár sikerül neki, akár nem, a nézettsége a My Life In NY City channel-nek is igen szép.

A megszállott rajongók pedig különböző, egyéni gyártású pólókat és egyéb vicket-vackot is rendelhetnek Ray online shop-ján keresztül.

 


www.youtube.com/user/raywilliamjohnson

A bejegyzés trackback címe:

https://youtubesztarok.blog.hu/api/trackback/id/tr361962732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása